Bestilling av skilter


Det er besluttet at skilting på Tjuvholmen skal være enhetlig utformet og skal derfor bestilles gjennom Tjuvholmen Drifts webshop.


Når betaling er registrert sendes skiltbestilling videre til utførende underleverandør, SAM Produkter AS. Leveringstid mellom 2-4 uker.


Postkasseskilt legges i postkassen

Dørskilt settes opp av Tjuvholmen Drift


Ved oppdatering av ringeklokke, sendes bestilling gjennom Boligpermen. Vennlist velg kategori "Bestilling" og fagområde "Callinganlegg".


Ved spørsmål rundt bestillingen vennligst kontakt Tjuvholmen Drift på [email protected] eller i kontaktskjema nede på siden.

  • Prisliste iht produkter sameiene har:

    Sameiet Tjuvholmen allé 4 / Sameiet Lille Stranden 4-10/Bolette Brygge 3-7 (kun hus 24 og 26) / Sameiet Sjøgangen 2-4 / Sameiet Kavringen Brygge 2-6 / Sameiet Fru Kroghs Brygge 1 / Sameiet Dyna Brygge 3, 5, 7, 9 / Sameiet Landgangen 2-5

    • Postkasseskilt plast - kr. 400,-
    • Dørskilt plast - kr. 500,-
    • Skiltpakke - kr. 850,-
    • Sameiet Lille Stranden 2 og Sameiet Lille Stranden 4-10 / Bolette Brygge 3-7 (kun hus 25)
    • Postkasseskilt plast - kr. 400,-
    • Dørskilt plast - kr. 500,-
    • Skiltpakke inkl. strips til tavle i inng. parti - kr. 1300,-
    • Sameiet Kanalen 1, 3, 5 / Sameiet Tjuvholmen allé 21, 23, 25 / Sameiet Kavringen Brygge 1/Fru Kroghs Brygge 10 / Sameiet Kavringen Brygge 3 / Sameiet Salm. Marius Jantzens plass
    • Postkasseskilt plast - kr. 400,-
    • Dørskilt plast - 500,-
    • Skiltpakke inkl. navneendring på tavle i inng. parti - kr. 1350,-
    • Sameiet F3 Tjuvholmen
    • Postkasseskilt plast - kr. 400,-
    • Dørskilt aliminium - kr. 700,-
    • Skiltpakke - kr. 1030,-
BESTILL I WEBSHOP

Trafikk- og vareleveransereglement


Trafikk på området er regulert i Tjuvholmen Infrastruktur sine regler og Oslo Kommunes reguleringsplan.


Vareleveringstid: 07:00-11:00 alle dager.


All parkering på gateplan utenom korte stans for varelevering innenfor vareleveringstiden er forbudt. All parkering gjøres i parkeringshusene. All innkjøring gjennom bommer og pullerter må klareres med vekter på døgnbemannet telefon 23 11 88 99 eller på e-post: [email protected]

  • Les mer om trafikk på Tjuvholmen

    1. Tjuvholmen skal være et bilfritt område, og motorisert trafikk utenom vareleveringstid er forbudt. Unntak fra dette gjelder ved flytting og området utenfor hotellet som er åpen for persontransport.
    2. Tidsrommet for varelevering er 07.00-11.00, alle dager. I den grad det er behov for varelevering / spesialtransporter utenom dette tidsrommet må transporten avklares mot Securitas / Tjuvholmen Drift AS i forkant.
    3. Varelevering er kun tillatt på henviste plasser.
    4. Det er 30 minutter fri inn- og utpassering i P-hus.
    5. Kjøretøy under 210 cm skal parkere i P-hus hele døgnet. Servicebiler med behov for tilgang til utstyr i kjøretøyet, eller avlessing av tungt utstyr, kan få tillatelse til parkering på gateplan ved henvendelse til Securitas.
    6. Kjøretøy under 210 cm som har ærend på Holmen skal kjøre inn via P-hus og ikke over gateplan, hele døgnet.
    7. Kjøretøy under 210 cm som vil kjøre inn/ut over gateplan vil bli avvist og bedt om å kjøre via P-hus hele døgnet. Dette gjelder også om de har kjørt inn over gateplan i vareleveringstiden
    8. Kjøretøy over 210 cm kan kjøre over gateplan i vareleveringstiden. Det er da 20 minutters vareleveringstid. Bommen ved Sjømagasinet og pullerter på Holmen er stengt også i vareleveringstiden. Leverandører med biler høyere enn 210 cm bes ringe Securitas ved ankomst til bommen og pullerter.
    9. Hvis det er behov for å stå lenger enn 20 minutter, må Securitas kontaktes og parkeringsbevis hentes i driftssentralen i Tjuvholmen allé 8. Slike tilfeller vil være en skjønnsmessig vurdering av behov i hvert enkelt tilfelle.
    10. Utenom vareleveringstid vil ikke biler over 210 cm bli sluppet inn på Tjuvholmen, med unntak ved inn- og utflytting. Bilene må da parkere på utsiden av området.
    11. Inn- og utflytting med store varebiler kan skje frem til kl. 21.00. Parkeringsbevis hentes da i driftssentralen i Tjuvholmen allé 8.
    12. Bruk av løfteutstyr skal godkjennes av Tjuvholmen Drift AS.
    13. Maks akseltrykk er 8 tonn.
    14. Tjuvholmen Drift AS skal på vegne av Tjuvholmen Infrastruktur AS håndheve disse reglene, og er ansvarlig for å vurdere enkelttilfeller der avvik fra bestemmelsene kan være aktuelt.
    15. Manglende etterlevelse av disse bestemmelser vil medføre kontrollavgift eller borttauing / fjerning av kjøretøy for eiers egen regning og risiko.

Disse parkeringsregler er vedtatt av Tjuvholmen Infrastruktur Brukerforum. Tjuvholmen Drift kan til enhver tid gjøre midlertidige endringer i disse ordensreglene, men endringer må godkjennes i TI Brukerforum sitt Kontaktutvalg eller i påfølgende TI-Brukerforum møte. Eventuelle innvendinger til reglene vil bli brakt videre til TI Brukerforum sitt Kontaktutvalg.

Nøkler og adgangskort


Bestilling av nye adgangskort og nøkler gjøres gjennom boligperm. I Boligperm velg ny henvendelse og velg "Bestilling - Kort og nøkler".

For noen seksjoner og sameier må nøkkel bestilles gjennom forretningsfører men dette vil det informeres om ved bestilling i Boligperm.


Alle adgangskort og brikker har maks ett (1) års gyldighet. Beboere sender henvendelse på Boligperm og opplyser om kort som skal fornyes.

Leietakere (næring) av Selvaag Eiendom gjør alle typer henvendelser gjennom kundesenteret.


Andre næringsdrivende benytter Servicetorget for å bestille nye adgangskort eller fornye gyldighet på adgangskort. 

Boligperm


Tjuvholmen Drift har i oppdrag fra styrene i sameiene tilrettelagt en nettportal for sameiene hvor man etter hvert vil finne all nødvending informasjon som blant annet driftsinformasjon/nyheter, sameie/bygg informasjon, generell branninformasjon, arkiv med referater, vedtekter, husordensregler mm. Her vil det forløpende legges ut nyheter som gjelder både deres sameie og felles informasjon for Tjuvholmen.

  • Les mer om Boligperm


    Bygginformasjon som malingskoder o.l. finnes under "boligperm" i venstremenyen på hovedsiden.


    Tjuvholmen Drift ønsker at alle beboere på Tjuvholmen også benytter «boligperm.no» for innrapportering av avvik og bestillinger samt ved generelle spørsmål. Henvendelser gjennom «boligperm.no» vil gå direkte til avdelingen som er ansvarlig for fagområdet henvendelsen gjelder. Systemet vil ivareta at dere som beboere skal få rask tilbakemelding når dere kontakter Tjuvholmen Drift, og en effektiv oppfølging av henvendelsen. Det vil også ivareta sameiene sitt krav til å dokumentere HMS-avvik. Saksgangen på egne innmeldte avvik og bestillinger kan følges og historikken ivaretas.


    Det kan kun registreres én bruker per seksjon.


    Veiledning for førstegangs innlogging på «boligperm.no»:


    1. Følg linken: http://boligperm.no
    2. Finn riktig sameie og leilighetsnummer og legg inn personlig informasjon.
    3. Les vilkårene som gjelder for personvern og huk av for aksept av dette.Det vil da bli tilsendt et passord per e-post. Logg inn med dette passordet. 
    4. På ny side må det endres til et nytt personlig passord.
    5. Man vil da være innlogget på «boligperm.no» til valgt sameie.
    6. Ved henvendelse til Tjuvholmen Drift, brukes «Henvendelsesskjema» til dette.
    7. Dersom deres telefonnummer ikke er registrert (kan gjelde de som allerede har opprettet bruker), må dette gjøres før en henvendelse kan sendes inn. Dette gjøres under «Oppdater min info» på forsiden.
    8. Vi anbefaler alle å gjøre seg kjent på «boligperm.no» ved første gangs registrering.

BESØK BOLIGPERMEN

Ved eventuelle spørsmål angående pålogging eller annet i Boligpermen kan Tjuvholmen Drift kontaktes på e-post: [email protected] eller ved å bruke kontaktskjema nederst på siden.

Servicetorget


Tjuvholmen Drift ønsker at alle leietakere på Tjuvholmen benytter «Servicetorget» for innrapportering av avvik og bestillinger samt ved henvendelser for generelle spørsmål. 


Selvaag Eiendom sine leietakere bes benytte Kundesenteret for henvendelser. Direktelink til kundesenter finnes på førstesiden.


Alle henvendelser gjennom Servicetorget vil gå direkte til de som er ansvarlig for fagområdet henvendelsen gjelder.


Systemet vil ivareta at dere som leietakere skal få rask tilbakemelding når dere kontakter Tjuvholmen Drift, og en effektiv oppfølging av henvendelsen. Det vil også ivareta sameiene sitt krav til å dokumentere HMS avvik. Saksgangen på egne innmeldte henvendelser kan følges og historikken ivaretas.

  • Les mer om Servicetorget

    1. Følg direktelinken på vår hjemmeside tjuvholmendrift.no eller denne linken: http://web65.s-torg.no
    2. Ved første gangs innlogging må man fylle inn fullt navn og e-postadresse. Dette benyttes også ved senere innlogging.
    3. En informasjonsside for ny bruker vil så dukke opp – følg instruksjonene og legg inn all nødvendig informasjon. Husk å velge hvilket bygg brukeren er tilknyttet.
    4. Klikk videre på «Henvendelsesskjema» og send inn henvendelse. Det er viktig at man krysser av for riktig kategori og videre velger riktig fagområde.
    5. Under «Henvendelse historikk» kan man følge sine avvik, bestillinger og spørsmål.

    Vi anbefaler alle å gjøre seg kjent på Servicetorget ved første gangs registrering.

    Ved senere innlogging vil man komme rett inn på Servicetorget til det aktuelle bygget. Det er mulig å endre hvilket bygg man er tilknyttet i brukerprofilen.

Ved eventuelle spørsmål angående pålogging eller annet i Servicetorget kan Tjuvholmen Drift kontaktes på e-post: [email protected]

Parkering


Det er gode parkeringsmuligheter på Tjuvholmen med 400 p-plasser. Parkeringshuset driftes av AimoPark og er åpent 24/7.


Makshøyde i p-huset er 210 cm og det er forbudt for biler med gassdrift/LPG-anlegg.

  • Les mer om skiltgjenkenning

    Ved innkjøring til parkeringshus på Tjuvholmen registreres bilskiltet ditt. For beboere påløper ingen avgiftsparkering når man kjører inn i beboer- garasjen. Alle biler som ikke kjører inn i beboer- garasjen blir belastet for korttidsparkering.


    Hvis du eier en p-plass og ønsker at porten inn til ditt sameie åpnes automatisk må du først kontakte ditt parkeringssameie så de kan tildele en parkeringsrett pr plass du eier.

    Straks bilen er registrert mottar du en mail for registrering i www.autopay.io . Når profilen er opprettet kan du legge inn bilnumrene dine der.


    Leietakere av boligeierne kan ikke benytte denne automatiske gjenkjennelsesmuligheten.

    For leie av kommersiell plass kan du kontakte Bjørn Bratt Aanensen, [email protected]


    Brikker eller nøkkelkort til beboerparkering kan bestilles gjennom Boligperm (beboere) eller Servicetorget (næring) og hentes ut hos Securitas på Driftsenteret. Brikke signeres ut og mottas ved oppmøte hos Tjuvholmen Drift i Tjuvholmen allé 8.

  • Les mer om ordensregler for parkeringsanlegget

    Garasjeanlegget kan bare benyttes av de som har kjøpt plasser, de som leier plass og gjester til beboere, samt øvrige korttidsparkerende på Tjuvholmen.


    All parkering skjer på egen risiko. Bruksrettshaver og leietaker plikter å rette seg etter de ordensregler som til enhver tid gjelder.


    På hver plass kan det parkeres motorkjøretøy innenfor parkeringsplassens avgrensning. Det er ikke anledning til montere bolter eller annet festeutstyr som krever boring i gulv, vegger eller himling. Det er heller ikke tillatt å benytte bygningstekniske installasjoner som oppheng for kroker, hyller, stativer eller lignende. Det er ikke anledning til å parkere avskiltede biler på parkeringsplasser i garasjeanlegget uten skriftlig tillatelse fra vaktkontoret som skal ligge lett synlig i kjøretøyets frontrute. Hensatte eller uregistrerte biler vil bli fjernet for eiers regning uten varsel.


    Det er ikke anledning til å benytte gass-drevne kjøretøyer i parkeringsanlegget som følge av Brannforskrifter.


    For spørsmål rundt bruk av hydrogenbiler; kontakt Tjuvholmen Drift AS.


    Bruk av strøm/strømuttak i parkeringsanlegget forutsetter forutgående skriftlig avtale med Tjuvholmen Parkering AS. All ladning av el-bil må skje med godkjent veggboks, Type 2. Vanlig stikkontakt (schuko) er ikke lov som følge av Brannforskrifter.


    Hjul og andre gjenstander som hensettes på garasjeplassen vil bli fjernet for eiers regning uten varsel.


    Det er forbudt å hensette motorkjøretøyer utenfor inngangsdører til oppganger, tekniske rom eller utgangsdører.


    Kjøretøy eller andre gjenstander som hensettes i fellesareal vil bli fjernet for eiers regning uten varsel.


    Tjuvholmen Parkering AS, ved brannvernleder, er ansvarlig for sikre frie rømningsveier og har myndighet til å fjerne ulovlig plasserte gjenstander i hele garasjeanlegget. Garasjeanlegget et utstyrt med brannslanger og håndslukkere som er tydelig merket. Tjuvholmen Parkering AS står fritt til å sette bort oppgaven som brannvernleder.

Hvis seksjonseier oppdager at noen har feilparkert på den plassen han/hun eier, så er det kun seksjonseier som har rett til å bestille borttauing av den feilparkerte bilen.

Securitas


Securitas er vaktselskapet som er innleid på Tjuvholmen.

Det er vekter på Tjuvholmen 24 timer i døgnet, alle dager, hele året. Vekter er alltid tilgjengelig på telefon 23 11 88 99. 


Ved siden av rutinemessige oppgaver innen brannvern, adgangskontroll og trafikkregulering, er vekter tilgjengelig på utearealene så langt det er mulig hele døgnet for å forebygge uønskede hendelser. 


E-post adresse til vekter på Tjuvholmen: [email protected]

Båt/kajakk-plass


For leie av båtplass og kajakkplass, vennligst kontakt Selvaag Eiendoms Kundesenter på [email protected]/ Tlf. 484 48 488.

Inn/utflytting på Tjuvholmen


Flyttebiler og flyttelass med store biler får slippe inn på området mellom kl 07:00 og 21:00 hver dag.


All innkjøring i forbindelse med flytting avtales direkte med vekter på døgnbemannet telefon 23 11 88 99.


Alle personbiler som benyttes til flytting må flyttes fra gateplan senest kl 23:00. Er det strengt nødvendig for kjøretøy å stå lenger enn 20 minutter må parkeringsbevis forespørres på driftssenteret i Tjuvholmen alle 8. På driftssenteret finnes også traller til utlån. 


Se også info om våre vedlikeholdspakker som er utformet som en bra garanti ved inn/utflytting.


I øvrig henvises det til de generelle trafikkbestemmelsene på området.

Gasspeis


Alle seksjoner med gasspeis er pålagt å gjennomføre årlig service på peisen. På Tjuvholmen gjennomføres dette i regi av Tjuvholmen Drift.


For de med åpne peiser blir service utført av ERO Konsult. For lukkede peiser blir service utført av Assemblin. Ved den årlige servicen leses målerstanden av og denne legges til grunn for gass-fakturaen som kommer senere på året. Faktura blir sendt ut fra Newsec på vegne av Tjuvholmen Infrastruktur.

Kontaktpersoner ved feil på peis:

Åpne peiser - ERO Konsult, 958 67 554, [email protected]

Lukkede peiser - Assemblin, [email protected]

Avfall


Alle sameier har søppelhåndtering inkludert i felleskostnadene. På Tjuvholmen finnes det miljøstasjoner for rest, papp, plast tilknyttet hver bolig. I tillegg finnes det en miljøstasjon hvor du kan levere batterier, pærer og mindre elektrisk avfall. Denne miljøstasjon er plassert i svingen ved innkjøringen til Tjuvholmens Parkeringshus.


For større avfall; møbler o.l. kan søppeltaxi kontaktes.

Oslo søppeltaxi


Felleskostnader


Spørsmål rundt felleskostnader bes rettet mot sameiets forretningsfører. Tjuvholmen Drift forvalter ikke denne delen for sameiene. Finn din forretningsfører i liste under:

  • Finn din forvalter her

    H16: BORI BBL

    H18: OBOS Forvaltning

    H22: BORI BBL

    H23: BORI BBL

    H24-26: OBOS Forvaltning

    H31-34: BORI BBL


    H72-73: BORI BBL

    H74: BORI BBL

    H75: BORI BBL

    H76: BORI BBL

    H81-82: OBOS Forvaltning

    H83: BORI BBL

    H84: BORI BBL

    H86-87: OBOS Forvaltning


    Kontaktinfo

    BORI BBL:

    [email protected]


    OBOS Forvaltning:

    [email protected]

Share by: